Alla inlägg under oktober 2011

Av jonna sandquist - 31 oktober 2011 09:35

Ledig idag efter en lång-helg på jobbet! 1 gång i månaden har vi öppet till 16.00 på lördagen och nu har dom gångerna fallit på min helg de senaste månaderna. Man kan tro att 2 timmar mer eller mindre inte spelar någon roll, MEN DET GÖR DET! Speciellt nu när det dessutom hinner bli mörkt innan man kommer hem, det känns som något man får vänja sig vid på nytt varje år!!!


Idag är jag i alla fall ledig och jag och Maya startade dagen 07.01 med lite frukost och bus. Sen ville hon titta på Upsy (drömmarnas trädgård) vilket hon numera gör varje dag. Perfekt-Jag satte henne framför datorn och hann under tiden skura toaletten och uppe på köksskåpen där det knappt var något damm....

Nu sover Maya och jag tänkte att vi skulle gå ut när hon vaknar igen. En långpromenad skulle vara på sin plats!


Badrummet uppe är i full gång, saker som görs nu tar lite tid och är inget som direkt syns (el och avlopp) så det är lite tråkigt för min del....vill ju att det ska sättas upp kakel och sånt som man faktiskt kan se, nåja allt inom sin tid.

Skrämmade fakta-På tisdag ska jag beställa badkar och möbler till badrummet och det betyder att jag inte kommer kunna ändra mig gällande vad vi ska ha. BRA tycker nog alla andra inblandade men för mig känns det lite jobbigt, jag har ju ändrat mig ett antal gånger vad gäller allt där inne!? Men det blir nog bra till slut!


Nu ska jag slappa i soffan en stund!

Ha en trevlig måndag!

Av jonna sandquist - 24 oktober 2011 19:32

Är väldigt uttråkad ikväll, lite konstigt för jag har faktiskt varit trött hela dagen och då kan man tycka att det skulle vara avkopplande med en kväll för sig själv. Men NEJ riktigt så enkelt är det inte. Med andra ord så är Johan kvar på jobbet och Maya sover. Johan skulle hjälpa deras röris att frysa några rör för att kunna kapa och svetsa dom "en ny teknik" som dom skulle prova som tydligen inte fungerade så bra gissar jag eftersom dom är kvar än KL 19.37 Företaget ligger dessutom i Tallnäs där man inte har några telefonförbindelser och kör med häst och vagn....

Nu låter jag bitter, men det är jag verkligen inte bara väldigt uttråkad och då tänkte jag fördriva min tid med att gnälla lite HA. Nog om det!!!


Slösurfade en stund och läste andras bloggar en stund....Alex Schulmans (hur det nu stavas?) bland annat....kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar han eller inte, jag tycker att det han skriver låter ganska roligt men moralkärringen i mig säger att man egentligen inte får tycka det! Jag gillar honom lite i smyg....

Något viktigare har jag nog inte att komma med just nu så jag slänger mig i soffan istället! 


Av jonna sandquist - 23 oktober 2011 16:03

I helgen har det som sagt byggts en massa, badrummet börjar ta form och det är riktigt roligt!!!

Jag lånade mammas kamera för att knäppa några bilder under projektets gång! Det är alltid roligt att ha lite före och efter bilder.


Här kommer lite bilder som ni kan kika på så ska jag fortsätta laga mat och sedan bege mig till träningen!

Ha en jätte trevlig söndag!


 

 

 

 

P.S Det är härligt att ha en man som är snickare, röris och arbetsledare =) Den sistnämnda tjänsten delar vi lite oss emellan.....=)

Av jonna sandquist - 21 oktober 2011 12:38

Suck....nu måste jag lämna in min nya kamera som har slutat fungera....det blir ju inte lika roligt att blogga utan en kamera!? Det är jätte tråkigt, den har hållt i säkert hela 3 månader-För 3000:- förväntar jag mig lite mer!!!


Jag får rota bland mina gamla bilder och lägga upp lite av dom istället! Nu när vi går i renoveringstider satt jag faktiskt och kollade igenom före och efter bilder på vårat hus....här kommer några!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av jonna sandquist - 18 oktober 2011 20:25

En lugn och harmonisk kväll efter jobbet hos familjen Sandqvist...



  Synd att jag inte tände upp mer så man skulle se bättre, men här får ni ett litet hum om hur våra kvällar brukar se ut!   



Av jonna sandquist - 14 oktober 2011 14:13

 

Detta är då vårat nya badrum i ett väldigt tidigt stadie. Det är kaos på övervåningen för tillfället men jag har lovat mig själv att bita ihop och lotsas som ingenting fast jag allra helst hade STÄDAT där! Nåja, det blir ju bra när det är klart!!!


 

Imorse var det -4° när jag vaknade och efter lunch var jag och Maya utomhus, då åkte vinter kängorna fram för första gången! Ett par nyinköpta Timberland kängor som inte varit helt enkla att få tag i, men nu är dom mina och jag kommer inte frysa om fötterna i vinter!


 

Även Maya fick på sig vinter skor-uggs som hon ärvt av kusin Tilda!


 

Jag hann nästan få en bra bild på Mayas söta tofsar, jag är med andra ord som alla andra mammor. Så fort håret blivit långt nog på dottern så ska hon ha tofsar-men det är ju så sött!!!


Idag kommer vår häck som vi väntat på i 2 månader-Äntligen! Ska ta några bilder när Johan planterar den så får vi se hur fint det blir!


Ha en trevlig helg!

Av jonna sandquist - 12 oktober 2011 21:15

Tjoho vilken härlig höstdag det har varit idag! Strålande solsken och fått massor gjort!

Dagen började jag med att ta en tur till Golvabia i Anderstorp för att söka lite inspiration till vårat badrumsbygge, där för övrigt första regeln är satt idag, inspiration fick jag så nu är alla beslut fattade och jag ska inte ändra mig mer!!! Det var lite smådetaljer som t ex fogfärg och dylikt jag sökte svar på! LÖST!


Sedan passade jag på att handla på ICA Kvantum i Gislaved vilket nu till min stora förvåning har blivit min absoluta favorit mataffär-Det är där jag kommer handla hädanefter-dom hade ju allt!!!


Träning i all ära- jag skulle upplysa er om mina framgångar gällande armhävningar där jag skulle upp på att göra 100 i stöten-Ni har inte hört så mycket om det för projektet rann ut i sanden efter 3 veckor och jag var uppe i 65-hade alltså 3 veckor kvar för att komma upp i 100 som var målet! Måste erkänna att det stör mig lite att jag aldrig fullföljde det....måste ta upp det igen! Nya resultat kommer....


Ha nu alla en trevlig kväll!

Av jonna sandquist - 10 oktober 2011 10:24

Halloj!

En normal arbetsvecka har jag framför mig! Det är härligt för det innebär ju en massa tid med Maya!

Något som också är jätte roligt är att idag ska vi börja med bygget på övervåningen. Vår gästtoalett ska alltså bli ett badrum med badkar för Maya! Det har inte varit helt enkelt att välja inredning till detta badrum med tanke på att man jobbar med det och man blir lite arbetsskadad! 

Sen är tanken att vi ska bygga igen resterande utrymme som blir kvar av "det stora rummet" till ett sovrum/datarum! Härliga höstprojekt!

Lovar att uppdatera med bilder under resans gång!


Idag ska jag och Maya till vårdcentralen för hennes hosta har kommit tillbaka igen, och hon hostar hela nätterna. Stackaren, hon har inte varit frisk många dagar sen hon började dagis. Hoppas att hon vant sig vid allas baciller snart och håller sig frisk tösen! För övrigt är hon pigg och glad, det är inte så att hon har så värst ont av sin hosta själv!!! Tur det!!!


På återseende!

Presentation


Här kan man få läsa lite om mig, mitt liv som mamma, min träning och bara mina tankar ibland!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards